Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Torsdag,,

Av Viktoria Sundin - 16 september 2010 11:01

SOVMORGON IDAG... jösses va skönt...Casper väckte mig 8.30 och taladeom att hans mage Kurrade å att de nog va dax att kiva upp..

å då vaknade Cecilia oxå... Snorigare än igår....   

Måste nog ringa till Vårdcentlalen idag  å be att dom lyssnar på henne så at de inte något RS-virus som spökar...de vore då  himla tråkigt....


Casper ligger nere å ser på Tv.. lyckades få en bild på han i morse iaf:

  

Cecilia Lekandes i morse....

  

Fick oxå med en söööt bild på våran vovve Kitoz

         


passade på att knäppa ett kort på mig å Cecilia oxå...

 

Å HJälp jag fassnade visst jag med... 

      

Nää nu ska vi gå ner å leka lite å fixa lite Lunch...  

å sen ringer jag nog till Vårdcentralen å ber att dom lyssnar på lilla Cecilia...


_________________________________________________


Dagens Lunch blev köttbullar, potatis, morötter, lsås och Lingonsylt...

Cecilia fick likadant.. 

Fast hon såg lite funderam ut när jag ställde fram maten å gav henne skeden..

hon tittade på mig å de såg ut som om hon skulle säga JA HA JA.. så nu har du slutat att hjälpa mig å HUR TROR DU ATT JAG SKA FIXA DETA Då ???

ha ha..  (men hon fick  hjälp)

             


Sedan så skulle Mamma städa å då försökte jag hjälpa henne

jag fångade Dammsugarmunnstycket...

     

Sedan annföll jag dammsugaren å förökte sammtidigt att annvända den som

 "lära gå stol"

men de gick inte så bra....

          


Sen så tröttnade jag å sov en stund då jag hade sovit så blev

 de FULL fart på mig igen.. 

Mamma glömde bort att ringa till Farbror doktorn,

men de gjorde inget för jag var ju så pigg..


Jag försöker mamma att få mig intresserad av att laga mat... 

jag har iaf lärt mig vad man ska använda en visp till.

man  ÄÄÄÄÄÄTEEERRR på den...

        


Sedan på kvällen kom en kompis till oss och ville ha

hjälp av Lasse att lägga om hans däck på en bil.


Stackars Cecilia blev livrädd för honom då hon såg han..

men de släppte som tur var rätt så fort..


Kompisen hade med sig sin nya tjej/sambo så vi fick träffa hene oxå..

så de blev Kul....

Får väl se om de blir nångon fler gång

här framöver innan grilltiderna är över...

________________________________________

Ja så här i soffan somnade mina barn i kväll till kvällnes Idol...

anntingen så var dom mycket trötta

eller så blev dom enormt uttråkade....

     



Jamen god natt då...


imorgon kväll ska jag JOBBA !!!!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Viktoria Sundin - 23 mars 2023 21:13

Så har den till dag gått.. Jag har haft mer värk idag..m fått typ maxdos av smärtstillande.. Idag kom det 2 st Sjukgymnaster och det varvdac att prova ut en Rullstol och att få nya kryckor då min inte var så speciell bra..Sen kom Lunchen in men jag...

Av Viktoria Sundin - 22 mars 2023 22:22

Så var dagen här och så har dagen gått.. Klev upp vid 7. Väckte Cecilia och gick sedan ut med Niko.. In å sen fixade jag frukost åt Cecilia väckte Casper och då Cecilia hade ätit så körde jag henne hem till Elvy med henne packning... Cecilia sk...

Av Viktoria Sundin - 13 mars 2023 14:05


Tvättat 4st maskiner tvätt, Dammsugit & skurat golven på hela nedervåningen sittandes i denna super Gamingstol, riktigt praktiskt att kunna åka runt på den medans man dammsuger & skurar golvet ?? Blev tvungen att ta smärtstillande och lägga m...

Av Viktoria Sundin - 26 februari 2023 14:56

Idag firar jag och Lasse som firar 24 ÅR (Men han påstår att det är den 28/2 för att han behövde 2 dagars betänketid ???) För 24 år sedan klockan: 12:45 hämtade han mig på Busshållplatsen här i Jättendal Då var vi unga, osäkra och vi visste ...

Av Viktoria Sundin - 24 februari 2023 15:12

  Det är nu MÅNGA år sedan som jag gjorde inlägg  Men nu så fuderar på att ta upp mitt bloggande igen.. genom att det just nu händer rätt så mycket i mitt liv...   Idag är det 14 år sedan Mamma somnade in. Jag saknar henne så himla mycket...

Presentation


LYCKLIG 2 BARNS MOR
Viktoria 33 år
Mamma till en busig kille som heter Casper som är 6 år
och till en go liten Tjej som heter Cecilia som föddes 17/2
Gift med Lasse..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards