Alla inlägg under oktober 2010

Av Viktoria Sundin - 30 oktober 2010 22:48

Idag så har de inte hänt så mycket.. Casper var å Lekte men en kompis i några timmer.. medans jag  å Cecilia for å handlade å sedan  åkte vi  upp till Lasses Mammas  syster å fikade där..  hjälpte henne att slå  in 4st  julklappar, hon har brytit benet å ha svårt att så  upp så då hjälpte jag till..: -)


Sen så  Hämtade jag Casper å fick mig en  kopp

kaffe hos Caspers kompis mamma... Gott serru´


Sen hem å Lagade middad.. 

bjöd över Svärföräldrarna Trevligt trevligt


Grannarna kom äver med sin hund Elsa,

hon fick vara med oss för grnnarna skulle bort på middag...


Sen så  gick Svärföräldrarna hem å jag badade Cecilia..  å då kom grannarna

för att  häma Elsa..  vi sattt å surrade lite....


Casper arbetade lite i sin skriv bok  en sån där Lek läs å lär...

Han e Jätte duktig Han både läser och skriver nu....

Viist  de blir liiiite fel ibland,

men han är ju trots allt BARA 6 år å det är ju ingen Jäkt...

Han hinner lära sig all de där som man ska lära sig....

Me de e KUL att han är lite intresserad ...

fast bara då han SJÄLV vill...


Ikväll så  har de varit  jobbigt för Casper med hans HOSTA

Hans medicin hjälper inte riktigt provade först med hans flytande Ventolin 

 å de hjälpte inte så mycket. så han fick även inhalera en gång å de blev lite bättre så han kund iaf somna....

men de blir nog att åka till vårdcentralen med honom på måndag ändå...

ska oxå  sätta upp hoom på ett nytt "Spring test " för att de ur hans ansträgnings Astma är om de blivit bättre nu ...


Imorgon ska jag  jobba som Personlig assistent här i Byn de ska bli Kul.... :-)

 så nu e de dax att gå å sova... 

'

Natti natti..

Av Viktoria Sundin - 29 oktober 2010 00:00

    Asså nu måste jag ta å skärpa mig nu e det alldeles för länge sedan jag skrev...

Mycke har hänt...  vi har varit och  hämtat en Katt , men  inte den som jag skrev om tidigare å la ut bilder på , den ska vi hämra om drygt 2 veckor...

Här e iaf våran nya Katt

 Sessan:

     


Ja va ha hänt mer då.. 

Jo skolkorten har kommit..

dom blev SUPER FINA!!


    


_________________________________________________


Ja sen ska jag  berätt att jag och Cecilia åkte ner till Gävle den förra veckan

Jag skulle till läkaren så vi passade på tt sova en natt hos min Moster...


Först då vi kom till gävle så blev vi hämtade an min gamla

 klaskompis Pernilla som jag gick USKA med. 

Jösses va kul och trevligt de var att träffa hene igen..

vi åkte hem till henne, fick träffa ghenner kille. Kul kul...

å blev bjudna på Lunch Gooot serru´ :-)

    


Sedan körde Pernilla oss till min kusin  SUPER SNÄLLT tjejen !!!

Där lekte Cecilia med hennes 3-männing Charlie..


 

         

      

Sedan efter middagen åkte i hem till moster.. vi satt å pratade lite å

Hon visade lite bilder å mamma :-)


     

Hon var så vacker min Mamma...

Sen så blev det dax att sova...

På morgonen fick Moster och Cecilia en Mysstund tillsammans


  


Ååå jag kände då dom satt där hur mycket jag saknade MAMMA

Jag miss då Casper var lten å man var å häldade på hos mamma å papap å Man gick ner på morgon sidan  å Casper fick krypa ner med mamma i soffan å Mysa å äta välling...


Sen så bar det iväg mot Sjukhuset 2 besök 

dels för att göra special inlägg till mina föter och ett besök på

 HUD för min Artit och Psoriasis..

de gick iaf jätte bra...

jag behöver INTE äta tabletter JYPPIE.. 

utan ska fortsäta med Sjukgynastik..

Fick en Ny HELT suverän salva...

Tack tack tack tack tack..

men hummm 400 kronor ..  Weeee..

Men men de blir ju BRA!!


Ja sedan så  Blev det  Lunch men min barndomsvän

och klaskamrat genom grundskoan Anders...

Synd att hans smbo och  deras sin iam ar sjuka men

förhoppningsvis så kan vi träffas nästa gång som jag ska ner....

Här e iaf Anders och Cecilia...


  


Efter Vårat Lunch möte så  ringde jag Mammas barndomsvän Ingrid, som kom och hämtade mig å cecilia i Mosters butik..

så vi åkt hem til henne å Pratade å pratade å pratade..

De va så KUl och trevligt.. de bled så klart mycke prat om mamma..

hon visade kort på dom och mamma

Jul att se...

Här e ett kort på Cecila hemma hos Ingrid å Caj



Sen bar det iväg hem

_________________________________________________________

Va medr har hänt..  ??


jo jag å Casper  barnen var iväg på en promenad i Skogen

med grannen  hittade  några gamla telefon stolpar som jag 

 bara inte kunde låtabli at fota på ..


  

__________________________________________

Å mer...


Sessan hartagit sitt första SKADE DJUR..

men jag MÅSTE erkänna att den va bra sööt..

 men jag kastade ändå ut den..

  

_______________________________

Imåndags var jag å Cecilia on å Besiktade bilen

å så HÄR kul tyckte hon at de va !!

  


Då vi kom hem så tyckte blev Cecilia liiiiiiite trött vid köksbordet....

å när man blir trött så kan de hända så här..


    


 


Ja sedan har de inte hänt så mycet förutom at våran TVÄTTMASKINM har hått sönder å de e ju MINDRE KUL... :-(


Igår var jag iaf med Cattis till Sundsvall å Shoppade tjevligt va de..

men Oj oj oj va trööööt jag var då vi kom hem..

men de va de kärt...


Idag var Casper på Teater med F-klassen..

å då jag hämtade honom så följde hns vän viktor med hen

å dom hade de SUPER KUL tilsammans..


Senare på kvällen åkte vi å hälsade på

Micke Hanna å Rasmus fick mig en kopp kaffe där medans

Casper å Rasmus lekte !!


Nää nu så ger jag upp. de här inlägget vart tillräckligt långt

LOVAR att jag ska uppdatera liiiite oftare nu så att

de slipper bli så långa inlägg..


*kram på dig*

Av Viktoria Sundin - 6 oktober 2010 22:47

        


 Idag då Casper slutade skolan åkte vi å kollade på en kattunge....


en litet Tjej denna gången...


      




sedan följde Casper med Ulla på en åktur med Toffan

    


då dom kom tillba hade vi begravning för Misse.....


  


 


Av Viktoria Sundin - 6 oktober 2010 12:55

Idag  har vi SORG... 

våran ÄLSKADE MISSE Blev  överkörd imorse....



                             


                   


        Ikväll ska vi ha Katt begravning

här ligger han och  väntar på att få sin sista vila......


  



KOMMER ATT SAKNA DENNA KATT

                           

Av Viktoria Sundin - 3 oktober 2010 23:36

   Gårdagens fest blev SUPER KUL !!!

 Här kommer några små bilder på förberedelsen till vännens present..

Jag och barnen var ute och  ploclade löv som vi sedan skulle ha till att fylla en HINK med i hinken hade jag lagt i lite roliga saker.. : 

 Servetter, ett äpple, Kiwi, Tändstickor ljus,

 ljushållare, Popcorn en snaps.glas en öl

 och ja jag kommer inte ihåg jo just ja servetter....

Åsså en Vinflaska....


Hur som helst så las löven upp på torkning ute i hallen 

på bordet där å de var iaf en tjej som verklien tyckte

 att de var KUL med LÖV.. :-)


  

Så  här blev det.. :-)

     


Ja sen så bar det iväg på FEST...

   Här  kommer några bilder tagan från festen.....


 

                               



JA DE BLEV LITE "BLÖTT"  ME DE VAR SÅ  HIMLA KUL !!!!


Kom hem 02.10

Somnade direkt...

UPPa 07.. Liltjoppan vill eha välling ner å koka gav flaskan SOMNADE OM.. vaknade 8 ner.. Damsög hela nedervåningen..  Kokade kaffe..  å bakade Muffins.. snacka om  Dagen efter fulle ENGRGI !!!!!


sen vid 13 tien  kol  grannen  "Ulla" och vooen Elsa. ( KITOZ TJEJ ) 

 vi surrade lite tog lite kort på Cecilia och

 hundarna  här kommer några fina kort...

        


         Lillan Fises... hahah                Det ser ut som att Elas vänder sig bort



   


  Kom HIT Elsa så ska du få en PUSS                  Elsa och  Cecilia

      

              

                 Våran hud Kitoz  och Cecilia...


Sen så skulle jag åka till jobbet å jobba, så hon tog med sig 

Cecilia på en liten promenix....

   




 Nä nu e de DAX att sova..  go natt




Av Viktoria Sundin - 2 oktober 2010 10:52

On nu har jag inte skrivit på länge igen.. 

men jag har väl inte haft så mycket at skriva om heller....

Idag ska jag iaf på FEST till Ida hon har fyllt 30 år så jag och Maria ska åka dit och fira henne i eftermiddag.. hoppas på att det kommer att bli riktigt TREVLIGT !!!


Har fixat ett Kul, Roligt, tokigt, present till henne men VAD kan jag ju inte tala om här.. men jag lovar att jag ska lägga upp lite bilde på  förberedelsen typ  imorgon eller någon dag å då kommer det nog lite bildet ifrån Festen oxå...

Fast de blir nog rätt så lungt genom att ja ska jobba kväll på söndag i Gnarp...

men men nått glas vin och nån Ciden lär nog slinka ner... :-)


Presentation


LYCKLIG 2 BARNS MOR
Viktoria 33 år
Mamma till en busig kille som heter Casper som är 6 år
och till en go liten Tjej som heter Cecilia som föddes 17/2
Gift med Lasse..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards