Alla inlägg under januari 2011

Av Viktoria Sundin - 8 januari 2011 15:41

Ja va har änt dom seaste dagarna å????

Ja INTE MYCKET....

Igår blev jag väckt kl: 07.05 Jobb...

KUL !!!


På kvällen tog såg vi på TV å Slappade...

Idag har vi inge gjort NÅTT !!

Jo jag har iaf plokat undan alla JUL saker utan Gardiner..

de får bli i morgon eller nån anann dag.....


En  kompis till Lasses bror kom hit å ville ha hjälp med ett däck..

så Lasse hjälpte honom å jag gjorde Kaffe så vi drack...

Casper spelar sitt TV spel..  Cecilia sover..

ska nog å över till Svärföräldrarna å fika lite sedan nu ikväll....


                           Jag  måste ta å Sortera bland Cecilias kläder å se vad jag ska  ha kvar å inte.. sen blir det att TRADERA lite... :-)


Hej hej...




Av Viktoria Sundin - 5 januari 2011 21:28

   1 jan


började med jobb  kl:  07.0-16.00


under dagen fick jag ett rokligt MMS . .

en bild som skickades till mobil var denna som visar

HUR man gör för att förhindra att små barn (CECILIA)  ska dra ut Parabol läsarkortet.... Lasse kickade det till mig

De e BRA MED SILVER TEJP!!!!


hahahhah



__________________________________________________________

2 jan


Cecila har tydligen lärt sig HUR man kommer upp för TRAPPAN


     


BUSUNGE !!!

_________________________________________________________

3 jan ...

 
Cecilia har lärt sig att klättra i GÅ STOLEN SJÄLV !!

så då kan de gå så här !!!


                                          

               Cecilia försöker få tag på ett lock ur en låda visst de gick bra

                           


Men då hon sedan ska sätta sig i gåstolen igen så vad händer ???

JO hon hamnar åt FEL håll  å GISSA om att hon blir förvånad !!!!!!!


 

   Sen blev de lite mys med kitoz            


 _____________________________________________________________________


                                                  
       igår 4 jan

                       CECILIA reser sig upp UTAN STÖD MITT PÅ GOLVET !!!

____________________________________________________________________


                                                  
    IDAG 5 JAN

Vi åker å hälsar på Stefan Carola & barnen i deras stuga i VIA

Carola fyller år.. så de blev tårta

sedan följde Timmie med oss hem å ska nu sova här inatt..

så vi kom hem så gjorde jag hemma gjord PIZZA !!!!


Å sen

.............


så fick både ja och Lasse se !!!

      

CECILIA TOG SINA FÖRSTA 3 STEG ALLDELES SJÄLV UTAN STÖD!!!  

(fast hon höll i en visp och ett lock från en barnmatsburk..)

___________________________________________________

Av Viktoria Sundin - 5 januari 2011 20:54

 FY skäms på mig.. måste försöka att bättra mig detta år!!!

Myket har hänt....


Det har varit Lucia jul och Nyår....


Här kommer lite bilder


  

Våran  lilla Tärna


    

En Dag ute i snön Cecila tyckte att det va så  KUL att åka Pulka

men här e en MINDRE GLAD Casper som vart lite Sur

för at Cecila fick åka å intae han...


Å sen så  har vi  Året Julkort !!

       


Julafton skulle firas och firades uppe hos Pappa i Hörnefors

vi  kom upp kvällen före jul och då kläde jag, barnen å Syrrans barn utom Ludvig granen tillsammans

  

    


Julaftons morgonen var mysig..

Barnen var snälla å dom fick öppna ett paket var..


Sedan  gick vi till Kyrkan och lyssnade på Åtets Julkrubba...

tillsammans med min syster och hennes familj

    

I Kyrkan fick barnen hjäpa till att plasera ut figurerna till Krubban..

Sen sjöng dom "Blinka lilla stjärna"


    

 

Då vi  kom tilbax så bytte vi  alla om

Här e våran lilla TOMTE FLICKA !!!


swen så kom syrran å hennes familj..

Vi "Dansade runt i huset"

en tradition som vi alltit gjort Hahhaha

sen så Hade vi de "årliga utmaningen...

SPRING ELLER STÅ I SNÖN LÄNGST !!!


Åtets deltagare.  Jocke &  Felicia.

Kvnäppare än förre

Dom SPRANG  runt  barfota i snön..

Bildbeviset !!!




Ja å sen kom TOMTEN !!!



Cecilia var lite rätt men de gick över då hon fick paket..

Papperet prasslade ju !!!


Paketen öppnades



Här är Lovisa och Cecilia


 

Och här e Josefin och hennes johannes...

Dagen efter jul kom min storebror å hans flickor

Här e Casper å Tuva som kollar på hened DS spel

 

Å tänk JAG lyckades dånga ALLA små Kusiner på bild !!!!!!

    

Ja julen var över å sen efter nån dag åkte vi hem till Jättendal

I Sundsvall stannade vi och  käkade på Max  å tog ett fint kort på mina fina killar..

 


Mer då Joo Casper har tappat 3 tänder på 5 dagar

så nu ser ha ut så här...

 

Nyåret firades med att JAG jobbade men då jag

kom hem så firade vi med några vänner...

Jonas Mathias och Robin..  ullis kunde inte vara med för hon kände sig  inge pigg... Synd men hon fanns ju i våra tankar iaf.. :-)

Här e någraa bilder




RAKET TÄNDNING

    


GOTT NYTT ÅR PÅ ER ALLA !!!



Presentation


LYCKLIG 2 BARNS MOR
Viktoria 33 år
Mamma till en busig kille som heter Casper som är 6 år
och till en go liten Tjej som heter Cecilia som föddes 17/2
Gift med Lasse..

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards